Drepturile Utilizatorilor

Dreptul la accesare – Utilizatorul are dreptul la accesarea datelor personale stocate. El poate cere detalii cu privire la modul in care sunt gestionate si protejate datele sale.

Dreptul de a fi uitat numit si dreptul de a fi sters  – Utilizatorul are posibilitatea de a cere ca informatiile personale sa fie sterse din baza de date fara intarzieri nejustificate, insa acest lucru atrage si pierderea avantajelor de client al siteului. In situatia in care legea impune pastrarea datelor, datele sale nu vor fi sterse.

Dreptul de portabilitate al datelor – Utilizatorul care a furnizat datele personale intr-un format structurat, utilizat in mod curent poate solicita o copie a datelor personale in scopul transferarii lor catre un alt furnizor si are dreptul de a transmite aceste date altui operator, fara a intampina obstacole din partea operatorului caruia i-au fost furnizate datele cu caracter personal. Utilizatorul are dreptul ca datele cu caracter personal sa fie transmise direct de la un operator la altul, acolo unde acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.

Dreptul de a fi informat – Utilizatorul este informat despre datele care urmeaza sa fie colectate. El isi da consimtamantul in mod expres pentru colectarea lor prin plasarea comenzilor pe Site.

Dreptul de rectificare – Utilizatorul are posibilitatea de a obtine de la operator, fara intarzieri nejustificate, modificarea sau/si completarea datele personale in cazul in care acestea sunt incorecte sau incomplete.

Dreptul de a alege ce se va intampla cu datele sale – Utilizatorul poate alege daca datele personale pot fi folosite ulterior colectarii si/sau prelucrarii in alte scopuri decat in cele pentru care au fost colectate initial.

Dreptul la opozitie – Utilizatorul Site-ului are dreptul la intimitate si securitate. Poate oricand sa solicite sa nu mai primerasca mesaje de marketing, solicitate in trecut sau nesolicitate (spam), sau sa se dezaboneze doar de la o parte din comunicatele primite.

Dreptul de a fi anuntat – In cazul unei brese de securitate care a compromis datele personale ale utilizatorului, acesta trebuie sa fie informat in termen de 72 de ore de la momentul in care incidentul a fost constatat. In momentul in care securitatea datelor a fost compromisa, indiferent de cauza (adica indiferent daca sursa a fost un atac cibernetic sau o scurgere de informatii interna), operatorul anunta atat  Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, cat si Utilizatorii afectati.

Utilizatorul poate sa isi exercite oricare din aceste drepturi prin trimiterea unei solicitari clare pe adresa de mail office@alcris.com.ro si numai in conditiile generate de lege.
Operatorul va raspunde solicitarilor Utilizatorilor intr-o formă concisa, transparenta, inteligibila si usor accesibila – prin limbaj clar și simplu, in scris sau prin alte mijloace, inclusiv in format electronic, atunci cand este oportun si in mod gratuit. Operatorul va raspunde in cel mult o luna de la primirea cererii, insa perioada se poate prelungi cu două luni, in functie de complexitatea si numarul cererilor, operatorul informand persoana vizata cu privire la orice astfel de prelungire, in termen de o luna de la primirea cererii, prezentand ai motivele intarzierii.